Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Ferizli Seyifler Kalesi ve Büyük Akgöl Turu 27 Mart 2016 Bisiklet Turu

Müdürlüğümüz ve Sakarya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği ile ortaklaşa yaptığımız gezimize 27 Mart 2016 Soğuk bir Pazar günü
Ferizli İlçesine bağlı Gölkent Beldesine doğru buluşma noktamız olan Kentparktan 10 gönüllü ile düştük yollara, giderken
her zamanki gibi rüzgar bize yan çizdi ve önden üstümüze üstüme sert sert esmeye başladı, hadi rüzgarı geçtim resmen buz esiyordu,
 yarım parmaklı eldivenler etkisini yitirmişti resmen, havaya da aldandık tabi ki, artık yapacak bir şey yok yola devam ediyoruz,
 Ferizli'ye yakın 3.Organize Sanayi yol kavşağından Emrah Tayfur arkadaşımız da bize katılıyor ve oluyoruz 11 kişi,
yola devam ediyoruz ve Ferzli rampasına tam çıkmaya başlayacaktık ki birden bisikletçi Merter abimiz geldi,
orada birkaç sohbet ettikten sonra rampayı çıktık, Merter abinin saat 14.00'da İzmit'te olması gerektiğinden
geri dönerek yoluna devam etti, biz bize kaldık, yola devam ederek

KALE HAKKINA GENEL BİLGİ:

(Ferizli ilçesinin kuzeyinde, Seyifler Köyünün güneyinde, Sakarya Nehrinin Çark Suyu ile yakınlaştığı noktada bulunan
Kale kalıntılarının batı ve kuzey bölümündeki yarım daire şeklindeki iki burcu halen ayaktadır. Bizans döneminde yapılan
Stratejik bir noktada, Karadeniz-Adapazarı yolu üzerinde olasılıkla Çarksuyu ve Sakarya Nehri üzerindeki köprülerin
 güvenliğini sağlamak amacıyla her iki akarsuya da çok yakın bir noktada kurulmuş yaklaşık 80x80m. Boyutlarında küçük bir kaledir.)
Bu kalenin etrafında gezinerek fotoğraflar çekiliyoruz. Geçmişe yolculuk yapıyoruz. Fotoğraf çekilme işlemleri bitti istikamet Büyük Akgöl,
yeşillikler ve çiçekler içerinde süper yollardan muhteşem manzaralar eşliğinde Gölkent beldesine varıyoruz.
Burada bir kahvehanede çay molası veriyoruz, molanın ardından Büyük Akgöl'e gidiyoruz.

AKGÖL HAKKINDA GENEL BİLGİ:

(Büyük Akgöl, Adapazarı'nın Karasu ve Ferizli İlçeleri arasındadır ve Adapazarı Merkez'e 44 kilometre uzaklıktadır.
Gölün, ideal doluluğunda denizden yüksekliği 25 metre kadardır ve yüzeyi 19 kilometrekare kadar genişlemektedir.
 Büyük Akgöl'ün, kenarları genellikle sazlık ve bataklıktır. Gölde çeşitli tatlı su balığı bulunur ve özellikle güney kıyıları mesire bölgesi olarak düzenlenmiştir.)
Hava resmen buz esiyor eller yüzler üşümeye başladı gölde de dalgalanmalar var, burada fazla duramıyoruz çünkü üşüyoruz.
birkaç fotoğraf çekildikten sonra karnımızda aç geri dönüşe geçiyoruz, giderken rüzgardan dolayı üşümüş ve yavaş gitmiştik
ama dönüşte hem ısındık hem de rüzgar arkadan estiği için süratli ve rahat bir dönüş yaptık, daha sonra Ferizli'de bulunan
Güneşoğlu tesislerinde yemek ve ihtiyaç molası vererek kendimize geliyoruz. moladayken 2 bisikletçimiz daha geliyor,
hoş sohbet derken artık geri dönme vakti geliyor, rüzgar arkadan esiyor ya herkes uçuşa geçmiş,
 o kadar eziyet çektik bunu da hak ettik değil mi, çok şükür kazasız belasız güzel bir gün geçiriyoruz,
 katılanların ve emeği geçenlerin ayaklarına sağlık. Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle....