Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Aktefek Göleti Keşif Turu 25 Aralık 2016

25 Aralık 2016’nın sisli yerleri ıslak ama çokta soğuk olmayan bir Pazar gününde, Hendek İlçesine bağlı Aktefek Köyü sınırları içerisinde yer alan ormanlarla kaplı gölete keşif yapmak için her zamanki buluşma noktamız olan Kentpark büyük değirmen önünden az ama öz 3 gönüllü ile 36 km. mesafe kat etmek üzere düştük yollara. Cumartesiden çok güzel hava vardı Pazar günüde böyledir diye düşündük ama sadece düşenmemizle yetinmek zorunda kaldık.

Tüm parkur boyunca yerler hiç kurumadı ve ıslak zeminde yol almak zorunda kaldık. Yol boyunca da zamandan kazanmak adına biraz da hızlı gidelim istedik ama her hızlanışımızda sürekli lastikler arkamızdan çamur atıyordu. Hazırlıklıydık ama yine de sürekli çamur atması rahatsızlık veriyordu. Yapacak bir şey yok diyerekten tam gaz yola devam ettik. Ne çamuru ne suyu aldırış ettik.

Söğütlü 3.Organize Sanayi yol ayrımından Yeniköy Aktefek istikametine doğru dönüş yaptık. Geçen sene bu yol üzerinde çalışma vardı bu sene ise 10 numara asfalt yol yapmışlar. Bu yolu kullanacak arkadaşlar Hasanfakı yolunu kullanmalarına gerek kalmadı diyebilirim. Hiç mola vermeden doğrudan Aktefek Köyüne hareket ediyoruz. Köyün merkezinde yer alan caminin yanına vardığımızda selam verip buralarda göl varmış biliyormusunuz diyince sağ olsun bize hemen ilerde çeşme var oradan sola sapın direk gölete gidiyor dedi. Bizde aynen öyle yaptık.

Buraya kadar asfalt yolda gittik ama iyi ki yol bisikletiyle gelen arkadaşlar olmadı. Kar ve yağmur suları yollarda bol bol çamur yapıp aktığından mtb bisikletlerle bile yer yer zorlandık. İyi havalarda yol bisikletiyle de rahatlıkla gidilebilecek bir parkura sahip. 600 mt. Civarında toprak yolda hareket ederek sulardan birazcık ta tırmanarak gölete varıyoruz. İnternetten çok araştırdım ama hiçbir fotoğrafını bulamadım. Çokta merak ediyordum nasıl bir diye.

Göletin set’ine vardığımızda gördüğümüz manzara karşısında adeta büyüleniyoruz. Kendimden geçiyorum diye bilirim. Burası için Sülüklü Göl’ün küçük versiyonu diyebilirim. Yazın burası muhteşem olur diye düşünüyorum. Her yer sık orman dokusuyla kaplı. Genelde buraya balıkçıların geldiği belli oluyor. En yakın çeşme 500 mt. Mesafede. Kamp çadır kurmaya çok uygun. Göletin etrafında tam tur atabiliyorsunuz. Gölet doğal mı doldurmamı bilemiyoruz ama yıkık tabelasından derinliğinin 8.5 mt. olduğunu görüyoruz.

Suyun içerisinde ağaç kökleri bol miktarda var. Balık var mı bilemiyoruz tabi ki. Burada yaklaşık olarak 1 saat kadar bol bol vakit geçiriyoruz. Etrafta bol miktarda kuş burnu mevcut. Muşmulalar da çoktu ama mevsimin sonlanmasından dolayı solmuşlar. Bazı ağaç köklerinde ise mantarlar da vardı. En kısa zamanda buraya çadır kurmak için geleceğim inşallah. Bu güzel yerden artık ayrılıyoruz ve dönüş yoluna geçiyoruz. Dönüş yolunda fikir değiştirerek asfalt değil Maksudiye Köyü yol ayrımından Sakarya Nehri set’i üzerinden toprak yola giriyoruz. Yaklaşık olarak 15 km. civarında bol çamur bol sulu yoldan ilerledik.

Yer yer yolun tamamını kaplayan su birikintilerinin içerisinden geçerek ilerledik. Ayaklarımızda doğal olarak ıslandı. Yol boyunca da bir çok avcı ile de karşılaştık. Bir çok derken gerçekten bir çok. En az 15 avcı vardı 15 te araba. Sanki tüm avcılar buraya toplanmıştı. Sonunda Maksudiye ye varıyoruz. Burada bizim uğrak mekanımız olan Kadınlar Dayanışma Derneğine gidiyoruz. Üstümüz çamur içinde kafamızdan gözlerimizden çamur akıyor. Bizi gören dernek bayanları gözlerine inanamıyorlar. Bu ne hal diyerek sohbet ediyoruz.

Biz içeriye girmeyelim diyoruz onlarda olur mu öyle şey gelin içeri sobanın başında ısının diyerek bizi davet ediyorlar. Bizde daveti kırmıyoruz çamurlu şekilde sobanın başına geçerek iliklerimize kadar iyice ısınıyoruz. Verdiğimiz siparişleri ve çayları bir güzel yudumlayarak kendimize geliyoruz. Buradan sonra hiçbir yere sapmadan eve dönüş yapıyoruz. Güzel ve keyifli bir gün ve keyifli bir keşif turu gerçekleştiriyoruz. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle.